رهنمون، ضمن شناخت و درک کامل پارامترهای متغیر و چالشهای هر پروژه، با حساسیت و وسواس بسیار در اجرا و با نگرشی برد-برد برای تمامی ذینفعان، پس از عارضهیابی و شناسایی راه حلهای در دسترس و یا طراحی راهحلهای خلاقانه و کاربردی، گلوگاههای بحران و ریسک را مرتفع و پروژه را متناسب با خروجی و اهداف کارفرما هدایت و به نتیجه میرساند.
* عارضهیابی و آسیبشناسی مدیریت پروژه
* تبدیل عملیات اجرایی به یک مزیت رقابتی
* تحلیل وضعیت و شناسایی فرصتهای بهبودیافتنی
* مشاوره و راهنمایی در کلیه زمینههای مدیریت پروژه
* مدیریت پروژههای اجرایی بر اساس استاندارد PMBOK
* افزایش بهرهوری، بهینهسازی منابع در جهت تعالی نتایج
* افزایش کارایی، بهبود عملیات و ارائه نتایج پروژههای نوآورانه
* بهبود عملکرد و کسب منافع از اتمام قطعی و به موقع پروژه
* بهبود وضعیت پروژههای ناموفق به شرایط ایدهآل (Recovering)
* کاهش سریع و پایدار هزینه بدون آسیب به نتایج ایدهآل مشتری
* مدلسازی و بهبود فرآیندهای مدیریت پروژه در حوزههای مختلف
* دستیابی به چشماندازها و نقاط عطف جسورانه ذینفعان و نتایج سودمند پروژه
* بازبینی اسناد، ممیزی دورهای، کنترل کیفی دستورالعملها و رویههای مدیریت پروژه
* عملیاتیسازی بهترین روشها برای موفقیت پروژه و توانایی انتقال دانش بین پروژهها
* کاهش فرصتهای از دست رفته و مشکلات ناشی از اضافه بودجه با خلق نتایج به موقع
12گانههای خدمات مدیریت پروژه رهنمون
-
تیم: خلق فرهنگ تیمسازی و مسوولیتپذیری.
-
رهبری: خلق انگیزش، تاثیرگذاری، مربیگری و یادگیری.
-
کیفیت: خلق کیفیت هم در فرآیندها و هم در نتایج نهایی پروژه.
-
تطبیقپذیری و واکنش بهموقع: تطبیقدهی با پروژه و واکنش بهموقع.
-
فرصتها و تهدیدها: خلق راهکارهای مقابله با تهدیدات و بهرهبرداری از فرصتها.
-
ارزش: تمرکز بر ارزش (ارزیابی، برنامهریزی، تحویل، تایید، پیگیری و گزارش ارزش).
-
پیچیدگی: خلق راهکارهای حل پیچیدگیهای پروژه بر اساس دانش، تجربه و یادگیری.
-
تفکر جامع و کلنگر: تشخیص و پاسخ به تعاملات سیستمهای پروژه و مدیریت پروژه.
-
نظارت/ مشاوره: نظارت/ مشاوره مداوم، سختکوشانه و مبتنی بر احترام متقابل بر تحویل پروژه.
-
مدیریت تغییرات: فعالکردن فرآیند مدیریت تغییرات جهت دستیابی به وضعیت پیشبینی شده در آینده.
-
متناسبسازی: تعیین و بومیسازی رویکرد تحویل پروژه براساس زمینه/ محل/ فرهنگ/ جغرافیا/ حجم و در یک کلمه محیط پروژه.
-
ذینفعان/ دستاندرکاران: تعامل مستمر با ذینفعان جهت شناسایی دقیق نیازها و علاقهمندیهایشان (بهخصوص ذینفعان/ دستاندرکاران کلیدی).
Projects are all about change, benefits and the value delivered
پروژهها همه یک شکل، پایدار یا خطی نیستند. منابع متفاوت به ویژه افراد ذینفع، حوزه عملکرد، زیرساختها، اهداف، فنآوری و … شامل پارامترهای غیر خطی هستند. روشهای خطی به جای رویکرد سفارشی و متناسب با پروژه، اغلب با نتایج ناامیدکننده مالی و بدون کارآیی مورد انتظار کارفرما مواجه میشوند و نه تنها آنها را به خواسته و اهداف تعیین شده نمیرساند، بلکه با افزایش هزینههای قابل توجهی، ناگزیر باعث آسیب جدی به اعتبار عوامل مجری نیز میگردد.
یکی از مهمترین معضلات سازمانها در خصوص پیشبرد قراردادهای اجرایی طرحها و پروژهها، عدم دستیابی به اهداف و خروجی های تعهد شده و مورد نظر کارفرمایان است.
پس از عارضهیابی و شناسایی راهحلهای در دسترس و یا طراحی راهکارهای خلاقانه، گلوگاههای بحرانی پروژه را رفع و در اجرایی شدن و پیادهسازی بهینه آن مجدد برنامهریزی خواهد شد
نتایج، بهترین سنجه برای ارزیابی عملکرد تیم پروژه است. توجه به پیشینهها، ادراکات، ارتباطات، دستورکارها، روابط بین ذینفعان و .. از عوامل موثر بر مدیریت پروژهاند و توسط الزامات بالقوه ناپایدار هدایت میشوند.
پروژههای بزرگ دارای چندین قسمت متحرک هستند و در هنگام برنامهریزی یا اجرا به دلایل و عوامل مختلف میتوانند از ریل خارج شوند و ایجاد بحران نمایند.
مشاوره مدیریت پروژه باعث بهبود فرآیندها، زیرساخت و سیستمهای مدیریت پروژه در سازمان کارفرما میشود. این موضوع میتواند موفقیت پروژهها را تا حد زیادی تضمین نماید. هر پروژهای از نظر ابعاد و تنوع دارای پیچیدگیهایی میباشد که خروجیهای آنها وابسته به نوع سیستمهای مدیریت پروژه حاکم بر سازمان میباشد. مدیریت پروژه ساختاری یکپارچه برای سازمان جهت انجام موفقیتآمیز پروژهها است و وظیفه مشاور مدیریت پروژه، کمک به سازمان برای بهبود فرآیندهای کنترل و مدیریت پروژه است.
هر پروژه، داستانی منحصر به فرد
(One Size Does Not Fit All Projects)
شرح خدمات مشاوره مدیریت پروژه
اقدامات مشاوره، مدیریت و عملیاتی در پروژهها:
• کنترل اسناد پروژه
• بهبود نظام مدیریت پروژه
• تهیه و تدوین لایحه تاخیرات
• پشتیبانی فوری مدیریت پروژه
• تهیه و تدوین برنامه ریسک پروژه
• خدمات استراتژیک مدیریت پروژه
• مشاوره در زمینه عقد قرارداد با پیمانکاران
• تهیه برنامه زمانبندی و به روزرسانی دائمی آن
• تهیه و تدوین برنامه کیفیت پروژه و کنترل ادواری
• امکان پایش متمرکز پروژهها و پایدارسازی شرایط
• خدمات مدیریت بازرگانی و مدیریت تدارکات پروژه
• طراحی خروجیهای انتظاری از خدمات مدیریت پروژه
• ارائه راهحلهاي مهندسي و تكيه بر فن آوري هاي جديد
• طراحی و استقرار سیستم و دفتر مدیریت پروژه (PMO)
• ارائه راهکارهای هوش تجاری (Business Intelligence)
• برنامهریزی، مدیریت بودجه و هزینه های پروژه، کنترل پروژه
• طراحی، پیادهسازی و راهبری سیستم مدیریت دانش در پروژهها
• مستندسازی مدیریت پروژه با رویکرد مبتنی بر راهنمای PMBOK
• پیش بینی عدم قطعیتهای فراوان پروژه و مدیریت مواجهه با آنها
• پشتیبانی کامل و رها نکردن پروژه مشتریان حتی پس از تحویل آن
• تامین نیروی انسانی تیمهای مدیریت پروژه در شرکتها و سازمانها
• پیادهسازی سیستم مدیریت سازمانی پروژه (EPM) و نرمافزاهای مربوطه
• خدمات فناوری اطلاعات و زیرسیستمهای اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)
• تهیه و تدوین ساختار شکست کار، منابع (نیروی انسانی، تجهیزات، بودجه)
• کنترل و پایش وضعیت پروژه و ارائه گزارشات کاربردی ادواری متناسب با نیاز ذینفعان
• تحلیل و آنالیز وضعیت موجود (As IS) و هدایت و استقرار به وضعیت مطلوب (To Be)
• برنامهریزی خدمات مشاوره مدیریت و اجرای پروژهها متناسب با سازمان کارفرما طراحی
• ايجاد ارزش افزوده در پروژهها براي كارفرمايان بر پايه نوآوري، دورانديشي و پشتكار در ارائه خدمات
• طراحی، پیادهسازی و راهبری سیستم جامع مدیریت پروژه بر مبنای استانداردهای معتبر و شناخته شده جهانی
• تحويل به موقع، با كيفيت پروژه ها با بكارگيري كاركناني انعطاف پذير، انگيزهمند،متخصص و منطبق با نیاز تيم پروژه
• ايجاد ارتباط مداوم و پايدار با كارفرمايان بر مبناي احترام به الزامات ايشان و حصول اعتماد آنها با بكارگيري تيم كارآمد در پروژه
• ارایه خدمات در راستای ارتقای خودشناسی سازمانی از طریق طبقهبندی شخصیتی کارکنان تیم مدیریتپروژه بر اساس آخرین الگوها و روشهای علمی و کاربردی استاندارد در دنیا
• افزایش کیفیت نظارت بر اجرای کار به دلیل تمرکز مسئولیت در دست یک پیمانکار متخصص و بالا بودن هماهنگی داخلی آن و کاهش هزینههای بالاسری حاصل از عقد قرارداد با پیمانکاران متعدد